Welkom bij Chivo - Kenniscentrum vitaliteit, fitness en leefstijl  | Zoom + / -  
Hoofdmenu
Zoeken

Forum geopend
Op dit forum zal de redactie van Chivo zal daarom tot nadere berichtgeving, zoveel mogelijk vragen proberen te beantwoorden op het gebied van vitaal voeden, bewegen en voelen. Grijp nu je kans om antwoord te krijgen van professionals!

Je dient eerst te registreren. Dan kun je je vragen stellen, discussieren en natuurlijk op de hoogte laten houden van reacties op jouw vragen.

Gr., Redactie Chivo

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

aankomen.
Just popping in
Groep:
Registered Users
Niveau: 1; EXP: 2
HP: 0 / 0
MP: 0 / 6
Beste Chivo,

Op het internet en ook uw site is er veel te vinden over het onderwerp ''afvallen'' .
De afgelopen tijd kom ik veel mensen tegen die te dun zijn en die graag aan willen komen op een gezonde manier, ze kunnen eten wat ze willen en ze blijven broodmager. Deze mensen sporten 2 a 3 keer per week in een sportschool, wat is het beste advies dat ik deze mensen kan geven????

Bijvoorbaat dank.

Gepost op: 2007/7/19 18:20
Maak een PDF van Post Print

Re: aankomen.
Just popping in
Groep:
Registered Users
Niveau: 1; EXP: 2
HP: 0 / 0
MP: 0 / 6
iemand????????????????????????

Gepost op: 2007/8/6 9:30

Quite a regular
Groep:
Registered Users
Oud-student
OPL20091008
Niveau: 5; EXP: 59
HP: 0 / 114
MP: 15 / 659
Beste Valiente,

Wat je zegt is helemaal waar. Veel informatie over afvallen en erg weinig te vinden over aankomen. De laatste is natuurlijk ook een veel groter probleem in onze maatschappij vol overvloed en gemak.

Ik denk dat we de oplossing voor magerheid moeten zoeken in de volgende richtingen:
Ontspanningsoefeningen, waardoor de client minder (onnodig) verbrand en beter gaat verteren.
Krachttraining met voldoende rust tussen de trainingen om helemaal te herstellen en spiermassa op te bouwen.
Voeding, uitzoeken of er een overgevoeligheid is voor bepaalde voedingsmiddelen. En natuurlijk uitzoeken hoeveel Kcal de client binnen krijgt. En eten met aandacht en smaak.

Als iemand nog meer ideeen heeft dan hoor ik ze graag, helemaal als deze getest zijn.

Groet, Michiel

Gepost op: 2008/9/23 16:03

Just popping in
Groep:
Registered Users
Niveau: 1; EXP: 10
HP: 0 / 2
MP: 1 / 3
http://www.suzannebader.nl/

Dit boek "Kom op, kom aan" is net uit. Misschien is het wat...

Gepost op: 6/13 21:15:50

Just can't stay away
Van Zeeland
Groep:
Registered Users
Oud-student
OPL20090919
Niveau: 7; EXP: 34
HP: 0 / 158
MP: 23 / 482
Hallo Valiente,

het lijkt me inderdaad verstandig dat je van die persoon een of meerdere dagen een eetdagboek bij gaan houden. Bereken dan deze ook in bijvoorbeeld de eetmeter. (voedingscentrum.nl)

Feitelijk gezien heeft iedereen een verschillende energie behoefte, dit wordt bepaald door je activiteiten op de dag maar ook door de genen die je hebt mee gekregen. Er zijn nog veel meer kleine dingen die dat beinvloeden.

Doordat je een eetdagboek bij houd komt de persoon er vaak achter dat hij daadwerkelijk niet zoveel eet dan dat hij/zij denkt.

Er zijn dan ook verschillende manieren om aan te komen, middels spiermassa of vetmassa.

Voor spiermassa heb je bouwstoffen nodig en deze zitten voor namelijk in eiwitten. 1,3 gram eiwiten per kg lichaamsgewicht is dan raadzaam.

Voor vetmassa is het de bedoeling dat je meer calorien binnen krijgt dan dat je energie behoefte is zodat het lichaam de overtollige voeding omzet in vet.

Hopelijk heb ik je voldoende info kunnen geven.

Vriendelijke groet,

Tom Laurenssen
Vitaliteitscoach | Personal trainer

Gepost op: 7/16 13:58:07

Home away from home
Groep:
Registered Users
Docenten
Oud-student
OPL20090919
Niveau: 11; EXP: 38
HP: 0 / 259
MP: 50 / 818
Hallo Valiente,
Ik ben het met Tom eens. Net als bij afvallen is aankomen ook een kwestie van balans maar dan die van meer energie inname dan uitgave. Van belang is natuurlijk de historie van de klant. Iemand die altijd zeer mager geweest is en ranke spieren en bouw heeft zal niet in een keer een stevig gespierd postuur krijgen. In hoeverre is er sprake van ondergewicht. Dat is te berekenen. Verder zou ik adviseren, krachttraining en een calorie rijker dieet. Alles met beheersing omdat dit ook door kan slaan. Een klant van mij vertelde dat zij altjd uitgescholden werd voor magere lat, ze is meer gaan eten en weegt nu 78 kilo met een lengte van 170 cm. Ze is in 10 jaar 25kilo aangekomen en nu is er paniek.
Succes en groet
Kitty
www.wellsports.nl

Gepost op: 8/10 20:36:32

U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag niet stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag niet posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

Login
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten?

Registreer u Nu!
Advertenties (Fr)
Over advertenties
Nieuwsbrief
Laat emailadres achter als je kosteloos onze nieuwsbrief wilt ontvangen met artikelen die je nergens anders zult lezen

Click here to load this Caspio Bridge DataPage.
Volg ons nu ook op:

of als je beschikt over een Facebook account en ingelogd bent:

Chivo Opleidingen  | 

Copyright © 2004-2009 Chiu Management B.V.